To była niezapomniana przygoda, którą przeżyli wszyscy ci, którzy mieli okazję zjechać z szerokiej, równej jak stół niemieckiej autostrady na „patatajkę”, czy też pogardliwie nazywaną przez lata „drogą wstydu”. Leżące wciąż na terenie województw lubuskiego betonowe płyty pamiętają czasu Hitlera, ale też jeździły po niej czołgi Układu Warszawskiego.
Niektórzy "betonówkę" nazywali też pierwszym testem dla aut sprowadzonych z zachodu. Powrót do domu przez Olszynę, to była wręcz gwarancja niezapomnianych wrażeń. Na płytach auto podskakiwało miarowo i dla wielu był to właśnie test zawieszenia.
Po 85 latach ostatnie betonowe płyty odchodzą w zapomnienie. Przez lata poszczególne rządy obiecywały naprawę tej drogi. Osiemnastka miała być gotowa nawet na Euro 2012. Dopiero teraz, w 2021 roku robotnicy kruszą ostatnie elementy tej drogi. Jak się jednak okazuje, betonowe płyty wciąż będą użytkowane. Zostaną one rozkruszone i staną się elementem podbudowy nowej drogi. Na odcinku od Iłowej do Luboszowa trwa właśnie rozbiórka tej nawierzchni oraz demontaż barier.
Przebudowa drogi krajowej numer 18 od granicy państwa do węzła Golnice w województwie dolnośląskim trwa na różnych odcinkach od 2020 roku. Droga ma zostać przebudowana i zyskać parametry autostrady. Zakończenie prac zaplanowano na II połowę 2023 roku.