Na DK22 ma być bezpieczniej. Drogę czeka przebudowa i wycinka drzew

8 marca 2023, 11:44, red
fot. Lubuska policja
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze szuka firmy, która zajmie się wykonaniem kompleksowej dokumentacji technicznej dla rozbudowy DK22 na odcinku od Słońska do Karkoszowa. Na długości blisko 14 kilometrów droga zostanie poszerzona oraz zostanie zmieniona jej nośność. To wszystko wiąże się z wycinką kilkuset drzew, co ma poprawić bezpieczeństwo.

Odcinek drogi krajowej nr 22 pomiędzy Słońskiem, a Kostrzynem nad Odrą jest jednym z najbardziej niebezpiecznych fragmentów tej drogi w naszym regionie. Bardzo często dochodzi tam do wypadków, gdzie samochody rozbijają się o drzewa. Niestety część z nich kończy się tragicznie.

Tak było we wrześniu 2022 roku, kiedy kierujący volkswagenem zjechał na prawą stronę i uderzył w drzewo. Siła uderzenia była ogromna - z samochodu prawie nic nie zostało. Niestety w wyniku wypadku zginęły trzy osoby - kierowca oraz dwóch pasażerów. Natomiast w maju 2022 roku zginęła pasażerka BMW, które zjechało do rowu i dachowało. Oprócz tego trzy osoby zostały ranne, w tym 4-letni chłopiec. Z kolei we wrześniu 2021 roku osobowe audi owinęło się wokół drzewa. Kierowca zginął na miejscu, pasażer w ciężkim stanie trafił do szpitala.

Na DK22 ma być bezpieczniej. Drogę krajową nr 22 czeka rozbudowa

O potrzebie poprawienia bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 22 pomiędzy Słońskiem a Kostrzynem nad Odrą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze mówiła już od dłuższego czasu. Teraz przyszedł w końcu czas na czyny.

GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej dla rozbudowy DK22 na odcinku od Słońska do Karkoszowa o długości blisko 14 km. Chętne firmy mogą składać swoje oferty do 4 kwietnia.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji technicznej wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Firma, która wygra przetarg, uzyska też pozwolenie wodnoprawne oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Ponadto jego obowiązkiem będzie udzielanie odpowiedzi na etapie procedury przetargowej, dotyczącej wyłonienia wykonawcy robót budowlanych oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy.

Celem przebudowy jest dostosowanie DK22 do standardu drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprzez m.in. dostosowanie nośności nawierzchni do przenoszenia ruchu o obciążeniu 11,5 t/oś i poszerzenie pasa drogowego. Wprowadzone zostaną również rozwiązania poprawiające bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowa drogi wiąże się również z wycinką kilkuset drzew. Jak podkreśla GDDKiA, wycinka drzew zostanie ograniczona do minimum. Same prace budowlane miałyby zostać zrealizowane w latach 2028-2031.


Podziel się


Komentarze



Pozostałe wiadomości