Wiadomości

Jak połączyć sprzedaż na marketplace z wysyłaniem paczek z pomocą pośrednika?

1 sierpnia 2023, 16:02
Branża e-commerce, której wartość w Polsce sięga aż 100 miliardów złotych to nie tylko prężnie działające sklepy internetowe. Wielu sprzedawców skutecznie dystrybuuje swoje produkty poprzez popularne platformy marketplace. Gdy biznes osiąga wyższy poziom, a wielkość sprzedaży wzrasta, wyzwaniem staje się organizacja wysyłek, podobnie jak ich koszty. Dlaczego warto sprzedawać na platformach marketplace i jak usprawnić wysyłkę paczek poprzez współpracę z doświadczonym pośrednikiem?

Dlaczego warto sprzedawać na platformach marketplace?

Platformy marketplace to ogromny potencjał sprzedażowy. Uczestnicy badania przedstawionego w raporcie "E-commerce w Polsce 2022", czyli osoby kupujące w sieci, doskonale rozpoznają serwisy marketplace. Aż 85% badanych wykazało się spontaniczną znajomością serwisu Allegro, natomiast 36% spośród nich bez podpowiedzi wskazało na portal OLX. Wyniki obu platform zdystansowały najpopularniejsze w naszym kraju sklepy internetowe.

Dlaczego obecność na marketplace się opłaca?

  • Niemal nieograniczone grono kupujących – z samego serwisu Allegro korzysta aż 18 milionów użytkowników. Pozostałe platformy także cieszą się dużym powodzeniem wśród kupujących. Nie wolno ignorować tego faktu i warto docierać do potencjalnych klientów.
  • Pilotaż w branży e-commerce – obecność sprzedającego w platformie marketplace to wyśmienity sposób, by sprawdzić, czy oferowany towar ma wysoki potencjał sprzedażowy, zanim właściciel biznesu zainwestuje swoje środki w otwarcie i promocję sklepu internetowego.
  • Dodatkowy kanał sprzedaży – sprzedaż w marketplaces bywa znakomitym uzupełnieniem wobec innych kanałów sprzedaży, sklepu internetowego czy punktu stacjonarnego.

Na pewnym etapie sprzedaży warto pomyśleć o usprawnieniu i redukcji kosztów wysyłek.

Czy warto obniżyć koszty wysyłek, wiążąc się z jednym przewoźnikiem?

Jednym z rozwiązań usprawnienia dostaw dla Twojego e-sklepu jest podpisanie umowy z wybranym przewoźnikiem. Niestety taki wybór ma swoje wady. Zazwyczaj wymaga określenia wolumenu paczkowego z wyprzedzeniem i tylko po jego wypełnieniu można liczyć na zniżki. Poza tym kupujący w sieci lubią mieć wybór dotyczący różnych form, przewoźników i wariantów dostawy.

Jak kompleksowy partner logistyczny może pomóc w wysyłkach z platform marketplace?

Sprzedaż na platformach marketplace można w prosty sposób połączyć ze współpracą z pośrednikiem, czyli kompleksowym serwisem wysyłkowym, na przykład platformą Apaczka. Dzięki temu w jednym miejscu sprzedający może korzystać z ofert wszystkich wiodących przewoźników działających w Polsce, tym samym udostępniając swoim klientom urozmaicone warianty dostawy towaru. Wiąże się to z korzyściami i udogodnieniami dla sprzedających, a także niższymi cenami wysyłek. 

Apaczka posiada liczne integracja z serwisami marketplace, przede wszystkim Allegro. Dzięki temu za sprawą importu zamówień przesyłki można nadawać wygodnie jednym kliknięciem. Więcej informacji na temat tego rozwiązania, a także ciekawych porad dla przedsiębiorców sprzedających w sieci można znaleźć na blogu platformy: https://www.apaczka.pl/blog/.


Podziel się


Komentarze