Platformy marketplace to ogromny potencjał sprzedażowy. Uczestnicy badania przedstawionego w raporcie "E-commerce w Polsce 2022", czyli osoby kupujące w sieci, doskonale rozpoznają serwisy marketplace. Aż 85% badanych wykazało się spontaniczną znajomością serwisu Allegro, natomiast 36% spośród nich bez podpowiedzi wskazało na portal OLX. Wyniki obu platform zdystansowały najpopularniejsze w naszym kraju sklepy internetowe.
Na pewnym etapie sprzedaży warto pomyśleć o usprawnieniu i redukcji kosztów wysyłek.
Jednym z rozwiązań usprawnienia dostaw dla Twojego e-sklepu jest podpisanie umowy z wybranym przewoźnikiem. Niestety taki wybór ma swoje wady. Zazwyczaj wymaga określenia wolumenu paczkowego z wyprzedzeniem i tylko po jego wypełnieniu można liczyć na zniżki. Poza tym kupujący w sieci lubią mieć wybór dotyczący różnych form, przewoźników i wariantów dostawy.
Sprzedaż na platformach marketplace można w prosty sposób połączyć ze współpracą z pośrednikiem, czyli kompleksowym serwisem wysyłkowym, na przykład platformą Apaczka. Dzięki temu w jednym miejscu sprzedający może korzystać z ofert wszystkich wiodących przewoźników działających w Polsce, tym samym udostępniając swoim klientom urozmaicone warianty dostawy towaru. Wiąże się to z korzyściami i udogodnieniami dla sprzedających, a także niższymi cenami wysyłek.
Apaczka posiada liczne integracja z serwisami marketplace, przede wszystkim Allegro. Dzięki temu za sprawą importu zamówień przesyłki można nadawać wygodnie jednym kliknięciem. Więcej informacji na temat tego rozwiązania, a także ciekawych porad dla przedsiębiorców sprzedających w sieci można znaleźć na blogu platformy: https://www.apaczka.pl/blog/.