Mowa oczywiście o skrzyżowaniu ulicy Matejki i Marcinkowskiego. Jadąc ulicą Matejki od skrzyżowania z ulicą Fredry, trasa wydaje się prosta, z pierwszeństwem, ale pozostałe kierunki są - delikatnie mówiąc - nieco skomplikowane. Aby opuścić tzw. alejki, jadąc od ulicy Sportowej, trzeba być ostrożnym zarówno wobec pojazdów na ulicy Matejki, jak i skręcając w lewo, musimy bacznie obserwować każdy kierunek, ze szczególnym uwzględnieniem przejść dla pieszych rozsianych wszędzie. To może wydawać się oczywiste, ale nie zawsze każdy kierowca potrafi sobie z tym poradzić.
Piesi również powinni sobie poradzić, ale niestety nie wszyscy to robią. W pamięci pozostaje zdarzenie drogowe, które miało miejsce w sierpniu 2020 roku. Pieszy wtargnął tuż pod nadjeżdżający autobus, a kierowca nie miał szans, aby go zauważyć na czas. Już wtedy zaczęła się dyskusja na temat konieczności przebudowy tego skrzyżowania, jednak do dzisiaj niewiele się zmieniło.
Co więcej, gorzowski magistrat informuje, że już w 2014 roku opracowano koncepcję przebudowy ulicy Marcinkowskiego na odcinku od ulicy Myśliborskiej do ulicy Matejki, obejmującą także skrzyżowanie ulic Marcinkowskiego - Matejki. Koncepcja ta miała trzy warianty rozwiązania.
Pierwszy wariant opierał się na istniejącym układzie dróg, z zawężeniem dwóch jezdni na "Alejkach" w celu zachowania drzewostanu. Drugi wariant zakładał m.in. zamknięcie "Alejek" dla samochodów (z możliwością dojazdu dla mieszkańców bloków). Trzeci wariant również przewidywał zamknięcie "Alejek", ale z zachowaniem dojazdu do posesji oraz utworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Marcinkowskiego - Matejki.
W żadnym z tych wariantów nie planowano budowy sygnalizacji świetlnej. Koncepcję przebudowy układu drogowego poddano konsultacjom społecznym, ale wyniki były mizerne. Nie udało się wyłonić preferowanego wariantu przebudowy skrzyżowania, i temat zdaje się być obecnie zaniedbany.
Gorzowski magistrat donosi, że obecnie brakuje środków finansowych na realizację projektu przebudowy skrzyżowania. Jeśli jednak środki zostaną pozyskane, miasto przystąpi do opracowania projektu. Wszelkie decyzje dotyczące układu drogowego będą rozważane w trakcie prac projektowych.