Południową obwodnicę Nowej Soli oddano do użytku w czerwcu 2014 roku. Problem w tym, że realizację inwestycji zatrzymano na etapie II. To jednak sprawiło, że najbardziej uciążliwy ruch ciężarówek wyprowadzono poza miasto. Po blisko 7 latach czas na budowę ostatniego odcinka, który wyprowadzi ruch poza bardzo uczęszczaną drogę na Głogów. Obecnie DW315 (czyli południowa obwodnica Nowej Soli), krzyżuje się z drogą 292 i później prowadzi zniszczoną i dość wąską ulicą Południową.
- Dokończenie budowy południowej obwodnicy jest dla Nowej Soli i właśnie zawiązującego się Zielonogórsko-Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego niezbędne jak tlen. W samorządowej współpracy kontynuowanie rozpoczętych tematów jest rzeczą poza wszelką dyskusją – mówi Jacek Milewski, prezydent Nowej Soli.
Prace nad dokumentacją techniczną III etapu południowej obwodnicy Nowej Soli zakończyły się w 2020 roku. Podczas ostatniej sesji radni miejscy w Nowej Soli przyjęli uchwałę o udzieleniu w 2021 roku pomocy finansowej dla województwa lubuskiego w kwocie 1,005 miliona złotych. W ramach tych środków zostanie dokończone finansowanie kosztów wykupu gruntów potrzebnych do wybudowania obwodnicy.
W październiku 2020 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze unieważnił postępowanie przetargowe na opracowanie projektu przebudowy mostu przez rzekę Odrę w ciągu drogi wojewódzkiej 315 – Nowa Sól – Konotop – Wolsztyn.