16 października 2020 roku, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze poinformował o rozpoczęciu inwestycji. Tego dnia, generalny wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze, przystąpił do frezowania nawierzchni i poszerzaniu pasa jezdni.
Podczas budowy tej drogi, wykorzystywana była mieszanka mineralno-cementowo-emulsyjna, dzięki której można wykorzystać materiał z rozbiórki starej nawierzchni.
Przy przebudowie DW174 wykonano wzmocnienie konstrukcji drogi za pomocą siatki stalowej, która została przykryta (zamocowana) warstwą Slurry Seal, czyli cienką warstwą bitumiczną na zimno. Zastosowana technologia pozwala na zwiększenie trwałości konstrukcji drogi.
27 listopada, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze poinformował, że wykonawca zakończył układanie warstwy ścieralnej. Teraz pozostały do wykonania roboty wykończeniowe, nawierzchnia na zjazdach i wykonanie oznakowania.