Zakończona modernizacja A18 między Żarami a Olszyną: Nowy asfalt zamiast betonowych płyt

30 lipca 2023, 10:05, oprac. Marcin Kluwak
źródło: GDDKiA Zielona Góra
Zostało wydane pozwolenie na użytkowanie odcinka autostrady A18, który rozpoczyna się 150 metrów za węzłem Olszyna i kończy około 2 kilometry za węzłem Żary Zachód. Wprowadzenie ruchu na ten nowy odcinek będzie odbywać się stopniowo, w miarę likwidacji czasowej organizacji ruchu.

Prawie 11-kilometrowy odcinek autostrady został zmodernizowany przez firmę Porr, tak aby spełniał standardy autostrady. Proces stopniowego udostępniania go dla kierowców potrwa około dwóch tygodni. GDDKiA podaje, że przeniesienie ruchu pozwoli na zakończenie prac na początkowym fragmencie trasy, który ma długość blisko 600 metrów, prowadzącego od mostu granicznego do węzła Olszyna.

To drugi etap prac związanych z dostosowaniem drogi krajowej DK-18 do standardów autostrady A18. Przebudowa jezdni południowej DK-18, na odcinku 70 km pomiędzy Olszyną i Golnicami, zmierza w kierunku Wrocławia.

Pierwszym etapem było wybudowanie jezdni północnej DK-18 z parametrami autostrady, prowadzącej w kierunku granicy państwa w Olszynie, w latach 2004-2007. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla południowej jezdni przyszłej autostrady A18 została wydana już w 2011 roku, ale dopiero w sierpniu 2018 roku decyzja Ministra Infrastruktury zapewniła środki finansowe i umożliwiła realizację inwestycji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030.

Historia tej drogi sięga lat 30. XX wieku, kiedy to Niemcy wybudowali odcinek drogi krajowej nr 18, który obecnie jest modernizowany i stanowić będzie południową nitkę autostrady A18, biegnącej z Berlina do Wrocławia.


Podziel się


Komentarze